Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu treści dla Content Marketingu?

Jak wiemy Content Marketing istniał od zawsze, ale został zapomniany przez tzw. internetowych marketerów. Wszystko za sprawą nowego podejścia do promocji stron internetowych poprzez pozycjonowanie i reklamy displayowe. Metody te sprawiły, że dotarcie do potencjalnych klientów stało się stosunkowo łatwe i bardzo tanie. Dlatego też prawie nikt nie zawracał sobie głowy alternatywnym w Internecie, a normalnym w rzeczywistym świecie podejściu do reklamy. Wszystko zmieniło się kilka lat temu gdy Google zaczęło utrudniać życie pozycjonerom poprzez aktualizacje swojego algorytmu i część z nich zaczęła mieć problemy. Dodatkowo samo pozycjonowanie stało się zdecydowanie trudniejsze i część osób zaczęła szukać innych rozwiązań.

Bardzo szybko temat podłapało kilka firm szkoleniowych na zachodzie i zaczęło się nakręcanie tematu Content Marketingu. Dzisiaj temat jest na tyle poważny, że każda szanująca się agencja reklamowa ma w swojej ofercie Content Marketing.

Tyle wprowadzenia historycznego do Content Marketingu myślę, że to wystarczy. Pora zabrać się za główny powód napisanie tego wpisu, czyli za dystrybucję treści.

Dystrybucja treści jest ważniejsza niż sam Content Maarketing

Będąc na pierwszej konferencji dotyczącej Content Marketingu dowiedziałem się jaki to Content Marketing jest fajny. Wystarczy tylko stworzyć ciekawą i pomocną treść, a ludzie sami zaczną tę treść udostępniać swoim współpracownikom, przyjaciołom i rodzinie. Niestety z doświadczenia wiem, że taka sytuacja zdarza się bardzo rzadko i z reguły nie dotyczy treści komercyjnych.

Dlatego też jeżeli chcemy, by nasze treści dotarły do szerokiego grona odbiorców to niestety musimy pomóc tym treściom. I tutaj właśnie zaczyna się najciekawsza część. Przygotowane przez nas treści nie powinny być zostawione same sobie. Samo dodanie ich np. na bloga firmowego, czy też opublikowanie ich na profilu firmowym na facebooku to zdecydowanie za mało. Z reguły dzieje się tak, że przez słabą promocję treści zostają niezauważone i giną w otchłani Internetu.

Jak prawidłowo promować treści?

Zanim zacznę wyjaśniać w jaki sposób powinno się promować treści przypomnę tylko, że sama treść powinna być napisana w taki sposób, że użytkownicy po zapoznaniu się z nią uznają, że jest wartościowa. Tzn., że np. warto się nią dzielić lub jest wstanie przekonać do zakupu produktu bądź usługi właśnie u nas.

O samym tworzeniu wartościowych treści postaram się napisać artykuł w niedalekiej przyszłości, a dzisiaj załóżmy, że już mamy taką treść.

1) Po pierwsze zdefiniuj grupę odbiorców, która byłaby zainteresowana treściami, które przygotowujesz.

Najprościej można powiedzieć, że twoimi odbiorcami będą potencjalni klienci. Czyli np. osoby, które płacą za twoje usługi bądź towary.

2) Poznaj swoich odbiorców

Nie chodzi mi tutaj o sytuację, w której umawiasz się na kawę z potencjalnymi klientami, bo akurat w tym przypadku nie ma to aż takiego sensu. Chodzi o to, by przede wszystkim wiedzieć gdzie można ich znaleźć, co lubią robić, ale przede wszystkim należy zdefiniować ich potrzeby.

Mowa tutaj o problemach jakie mogą mieć twoi odbiorcy, a jeżeli poznasz ich problemy i zaproponujesz skuteczne rozwiązanie to znacznie zwiększysz szanse na sprzedaż.

3) Wybór odpowiednich kanałów dystrybucji

Jeżeli wiesz gdzie w Internecie przebywają osoby, do których skierowane są treści, które przygotowałeś bądź przygotowałaś to sprawa jest bardzo prosta. Wystarczy tylko wykupić reklamę bądź artykuł sponsorowany, w odpowiednim serwisie i czekać na to c si dzieje.

Możesz też odpowiednio targować odbiorców np. poprzez zainteresowania bądź twoje strony, które odwiedzili wcześniej. Opcji jest naprawdę dużo.

Content Marketing ma spory potencjał

Pamiętaj, że samo przygotowanie nawet najlepszych treści nie gwarantuje sukcesu. Musisz też pomyśleć o sposobie dotarcia, do osób, które są zainteresowane nimi. Dopiero wtedy możesz liczyć, że Content Marketing będzie naprawdę skuteczny.

Treśc przygotowana przy współpracy firmy zajmującej się tworzeniem stron internetowych dla klientów z Wolsztyna.